Hyndät yms ..
+5
saczor
eXiLe
kolja
hippi happonen
Miksutin
9 posters
Sivu 1 / 1
Hyndät yms ..
Boxi ja pöytähyppyri ovat siis sama asia ja tarkoittavat hyppyriä jonka lähtö ja alastulon väli on täytetty lumella. (Boxi tulee englannin kielen sanasta "box" joka viittaa hypyn laatikkomaiseen muotoon)
Pressi ja curbi ovat lähes sama asia, curbia käytetään enemmän skede piireissä ja pressiä laskettelun yhteydessä, pressissä usein muovinen pinta ja curbi saattaa olla vanerinen tai betoninen.(?)
Droppi on pudotus "hyppy" jossa alastulo on alempana kuin lähtö, lisäksi lähdössä ei ole ollenkaan heittoa.
dropissa on alastulo ja jos alastulo on tasainen on kyseessä ns. flättidroppi. Jos dropin lähdössä on heitto ja siinä on alastulo on se silloin step down hyppy.( Droppi tulee englannin kielen sanasta drop, joka tarkoittaa pudottamista.)(Step down tulee suoraan englannista ja tarkoittaa suoraan käännettynä askel alaspäin.)
Kaksaria itse olen tottunut kutsumaan tuplaksi, tämä nimi tulee rossi piireistä ja tarkoittaa siis sitä kuin lähtö ja alastulo ovat erillään ja väliin jää niin sanottu gäppi (väli/rako) ja ländin taka osaan muodostuu vastapatti. (Tupla on suomennettu englannin sanasta duoble, jolla viitataan hypyn kaksi osaiseen muotoon)
Spine joka tarkoittaa hyppyä jossa lähtö ja alastulo ovat toisissaan kiinni ja molemmat ovat lähdön muotoisia. (?)
Alkuperäinen kirjoittaja: nimim. Allu
Pressi ja curbi ovat lähes sama asia, curbia käytetään enemmän skede piireissä ja pressiä laskettelun yhteydessä, pressissä usein muovinen pinta ja curbi saattaa olla vanerinen tai betoninen.(?)
Droppi on pudotus "hyppy" jossa alastulo on alempana kuin lähtö, lisäksi lähdössä ei ole ollenkaan heittoa.
dropissa on alastulo ja jos alastulo on tasainen on kyseessä ns. flättidroppi. Jos dropin lähdössä on heitto ja siinä on alastulo on se silloin step down hyppy.( Droppi tulee englannin kielen sanasta drop, joka tarkoittaa pudottamista.)(Step down tulee suoraan englannista ja tarkoittaa suoraan käännettynä askel alaspäin.)
Kaksaria itse olen tottunut kutsumaan tuplaksi, tämä nimi tulee rossi piireistä ja tarkoittaa siis sitä kuin lähtö ja alastulo ovat erillään ja väliin jää niin sanottu gäppi (väli/rako) ja ländin taka osaan muodostuu vastapatti. (Tupla on suomennettu englannin sanasta duoble, jolla viitataan hypyn kaksi osaiseen muotoon)
Spine joka tarkoittaa hyppyä jossa lähtö ja alastulo ovat toisissaan kiinni ja molemmat ovat lähdön muotoisia. (?)
Alkuperäinen kirjoittaja: nimim. Allu
Viimeinen muokkaaja, Miksutin pvm Pe Tammi 13, 2012 12:52 am, muokattu 3 kertaa
Vs: Hyndät yms ..
droppi?
hippi happonen- Stemminväsääjä
- Viestien lukumäärä : 88
Ikä : 27
droppi=pudottautuminen stigan kaa jostain esim kalliolta alas. (jos joku ymmärs niin hyvä)
kolja- Kotipihankelkkapelle
- Viestien lukumäärä : 37
entäs alastulo
hippi happonen- Stemminväsääjä
- Viestien lukumäärä : 88
Droppi eikä Drobbi
eXiLe- Kotipihankelkkapelle
- Viestien lukumäärä : 67
Ikä : 28
Sit ois viel curbi eli joku yleensä puusta tety suorakulmainen boxi jossa reunoilla on metallia/muovia yms.
ja siin reunal voi vetää samal taval kaikkee ku reilis jos joku skeittaa ni on varmaa tuttu termi.
Esimerkkikuvat curbista (joka on mun omatekemä) on tässä
ja siin reunal voi vetää samal taval kaikkee ku reilis jos joku skeittaa ni on varmaa tuttu termi.
Esimerkkikuvat curbista (joka on mun omatekemä) on tässä
saczor- Pulkkailia
- Viestien lukumäärä : 14
Mun tieetäkseni niissä ei ole ellei siinä luonnostaan jo oo tai ellei sitä (alastuloa) ole ite tehty.hippi happonen (27/11/2010, 09:59) kirjoitti:entäs alastulo
Unknown GT- Kotikunnan kelkkahullu
- Viestien lukumäärä : 343
eXiLe ei kukaan oo kirjottanutkaan "drobbi"eXiLe kirjoitti:Droppi eikä Drobbi
paranoid man- Kotipihankelkkapelle
- Viestien lukumäärä : 60
paranoid man kirjoitti:eXiLe ei kukaan oo kirjottanutkaan "drobbi"eXiLe kirjoitti:Droppi eikä Drobbi
tuolla luki ennen Drobbi mut se on jo korjattu...
eXiLe- Kotipihankelkkapelle
- Viestien lukumäärä : 67
Ikä : 28
aa okei
paranoid man- Kotipihankelkkapelle
- Viestien lukumäärä : 60
Pressi=muuten sama kuin reili, mutta leveempi ja yleensä muovi päällysteinen tai vanerinen (?).
Vähän unohtunut tää keskustelu, mutta ajattelin nyt kuitenkin jakaa tietoni.
Boxi ja pöytähyppyri ovat siis sama asia ja tarkoittavat hyppyriä jonka lähtö ja alastulon väli on täytetty lumella. (Boxi tulee englannin kielen sanasta "box" joka viittaa hypyn laatikkomaiseen muotoon)
Droppi on pudotus "hyppy" jossa alastulo on alempana kuin lähtö, lisäksi lähdössä ei ole ollenkaan heittoa. Ja dropissa on alastulo ja jos alastulo on tasainen on kyseessä ns. flättidroppi. Jos dropin lähdössä on heitto ja siinä on alastulo on se silloin step down hyppy.( Droppi tulee englannin kielen sanasta drop, joka tarkoittaa pudottamista.)(Step down tulee suoraan englannista ja tarkoittaa suoraan käännettynä askel alaspäin.)
Lisäisin vielä spinen joka tarkoittaa hyppyä jossa lähtö ja alastulo ovat toisissaan kiinni ja molemmat ovat lähdön muotoisia. (?)
Ja lähdöllä tarkoitan samaa kuin hyppyrin nokka tai oletettavasti samaa kuin hyndä.
Laitoin tekstien perään suluissa mistä kyseine nimitys tulee jos jotain sattuisi kiinnostamaan. Jos tietää enemmän saa mielellään täydentää, ja lisää nimityksiä saa kysymällä jahka muistelen niitä.
Droppi on pudotus "hyppy" jossa alastulo on alempana kuin lähtö, lisäksi lähdössä ei ole ollenkaan heittoa. Ja dropissa on alastulo ja jos alastulo on tasainen on kyseessä ns. flättidroppi. Jos dropin lähdössä on heitto ja siinä on alastulo on se silloin step down hyppy.( Droppi tulee englannin kielen sanasta drop, joka tarkoittaa pudottamista.)(Step down tulee suoraan englannista ja tarkoittaa suoraan käännettynä askel alaspäin.)
Lisäisin vielä spinen joka tarkoittaa hyppyä jossa lähtö ja alastulo ovat toisissaan kiinni ja molemmat ovat lähdön muotoisia. (?)
Ja lähdöllä tarkoitan samaa kuin hyppyrin nokka tai oletettavasti samaa kuin hyndä.
Laitoin tekstien perään suluissa mistä kyseine nimitys tulee jos jotain sattuisi kiinnostamaan. Jos tietää enemmän saa mielellään täydentää, ja lisää nimityksiä saa kysymällä jahka muistelen niitä.
Allu- Stemminväsääjä
- Viestien lukumäärä : 114
Sais ton allun tekstin vaihtaa miksuttimen tekstin paikalle, sen verran paremmin ja laajemmin selitetty.
Ultimate- Tosikelkkailia
- Viestien lukumäärä : 160
Kerrassaan upeeta tekstii allu !! Todella hyvin selitetty kaikki! Ton vois laittaa Miksuttimen tekstiin, mutta eipä tota Miksutinta oo näkyny piiitkään aikaan täällä (niinkuin ei kovin moni muukaan viime kauden aktiivisista käyttäjistä) . Eiköhän joku mode vois ton muokata tonne(?), mutta eipä oo ketään "vanhaa" käyttäjää (viime vuoden), keneltä nuo oikeudet (luultavasti) löytys, ni näkyny.
Täällä taas! pitää tosiaan lisätä tuonne ylösUnknown GT kirjoitti:Kerrassaan upeeta tekstii allu !! Todella hyvin selitetty kaikki! Ton vois laittaa Miksuttimen tekstiin, mutta eipä tota Miksutinta oo näkyny piiitkään aikaan täällä (niinkuin ei kovin moni muukaan viime kauden aktiivisista käyttäjistä) . Eiköhän joku mode vois ton muokata tonne(?), mutta eipä oo ketään "vanhaa" käyttäjää (viime vuoden), keneltä nuo oikeudet (luultavasti) löytys, ni näkyny.
BTW: oot nytte mode!
Hyvä. Iso kiitos !
E: Nyt toi alotus viesti näyttää paremmalta (ei millään pahalla )
E: Nyt toi alotus viesti näyttää paremmalta (ei millään pahalla )
En haluis nipottaa, mut ois ihan kiva et siin tekstis näkys et mä oon kirjottanu sen..
EDIT: Kiitos
EDIT: Kiitos
Viimeinen muokkaaja, Allu pvm Pe Tammi 13, 2012 2:49 am, muokattu 1 kertaa
Allu- Stemminväsääjä
- Viestien lukumäärä : 114
Ok korjataan . Onhan toi ihan ymmärrettävää.
Sivu 1 / 1
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa