How to build trick stiiga!
4 posters
Sivu 2 / 2
Sivu 2 / 2 • 1, 2
Vs: How to build trick stiiga!
Noniin nyt on vähän tarkempaa maalaus ohjetta. Kirjotinkin sinne nyt, mutta siis maali purkkien määriä tarkoitin niillä tummennetuilla, voisin vielä sen kerrosten määrän sinne kirjoittaa.
Allu- Stemminväsääjä
- Viestien lukumäärä : 114
Sä laitoit tonne ohjeisiin penkin teko tarvikkeet, mutta tuolla ei ole penkin teko ohjetta. Aattelin vaan ilmottaa.
Ultimate- Tosikelkkailia
- Viestien lukumäärä : 160
No perhana näin pääs käymään, ohjeet tulossa tuota pikaa.
Allu- Stemminväsääjä
En saanu tosta kyllä mitään selvää, mutta ei toi normi putkikaan mitään järettömän vahvan oloinen ole. Että luulis ton mun esittämän tavankin kestävän. Ei varmaan oo niin vahva kuin sun, mutta luulen sen kuitenkin kestävän. Ja suksi ei "räjähä", jos se on metallista .Allu kirjoitti:Toi on helpoin ratkasu mutta rajoittaa tietyllä tapaa, jos kaa etusuksen yli (otb) otaa toi putki siihen etusukseen ja toi etusuksi räjähtää, ja mulla kun on japaa liie on kaatunu yli vaik kuin monta kertaa eikä oo käyny mitään, ja toi mun haarukka on kestävämpi, noi menaa vääntyy jos ei oo tosi paksu aine vahvuus, mutta siis toimii kyllä.
Unknown GT- Kotikunnan kelkkahullu
- Viestien lukumäärä : 343
Ensinäkin puhuit tavallisesta suksesta, se hajoo. Ja toisks se jänne väli tuplaantuu jolloin siihen kohdistuu 2 kertainen rasitus nii se vakio putki ei kestä, mutta jos laittaa vahvempaa putkea voi kestää
Allu- Stemminväsääjä
Joo pitäs kattoo mitä on kirjottanu aiemmin . Mutta jos sitä väliä ei tuplaa. Tietty siihen tulee jokunen sentti pituutta lisää, mutta (ainakin ite) laittaisin keulan vähän pystympään kuin alkuperäisessä (esim. eXilen pulkassa). Ja sen etusuksen päällä ei pitäisi olla painoa (ainakaan paljoa), jos se on samalla tasolla sivusuksien kanssa (nose manual on sit asia erikseen). Mutta silti toi sun tapa on kestävämpi.
Haluaisin nähä kun joku vetää nose manuaalii stiigalla, pitäis olla aika munkki jätkä jos sen meinais tehä.
Ultimate- Tosikelkkailia
Jos lähdetään sitä että jyrkennetään ohjauskulmaa, rasitus kasvaa, jos nostetaan keulaa, rasitus kasvaa, ja kyl munetu suksen eka putki väänty ku kikkailin flätillä, et kyl siihen tulee kohtuu kovat voimat, usko vaan, kaveril ainaki väänty joskus vaik sil oli ihan vitun lyhyt se putki... Ei oo kyl pakko uskoo mut..
Allu- Stemminväsääjä
Okei uskotaan, uskotaan .
Kyl mä saan varmaan 10cm vedettyy nose manualii . Joo, se on stigalla vaikeeta ku ei oo semmosii jarruja ku esim. polkupyörässä.
Kyl mä saan varmaan 10cm vedettyy nose manualii . Joo, se on stigalla vaikeeta ku ei oo semmosii jarruja ku esim. polkupyörässä.
Kyllähän kaikki saa vedettyä vaikka 10 metriä nose manualia jos vauhtia on tarpeeksi, nytkäyttää vaan vähän etten päin vitun kovista vauheista.
Ultimate- Tosikelkkailia
Mutta tasapainottelu on stigalla vaikeempaa kuin esim. pyörällä. Ja noi vauhdit on toinen iso onkelma. Nyt loppu OT ainakin mun osalta!
Edit: Kuinka pitkät noitten tappien pitäs olla? Löytys kotoo varmaan kaikki tarvittava noihin tappeihin. Jos pitäs sitten vähän paremmin. Ton emäputken tekoo oon vähän alkanu harkihtemaan, ku ärsyttää ku keulassa on väljää (sivuttais suunnassa).
Edit: Kuinka pitkät noitten tappien pitäs olla? Löytys kotoo varmaan kaikki tarvittava noihin tappeihin. Jos pitäs sitten vähän paremmin. Ton emäputken tekoo oon vähän alkanu harkihtemaan, ku ärsyttää ku keulassa on väljää (sivuttais suunnassa).
Unknown GT kirjoitti:Okei uskotaan, uskotaan .
Vähän pilkun viilausta tähän, se on pyörällä endoa jos käyttää jarrua, nose manuaalissa ei käytetä jarruja.
Allu- Stemminväsääjä
No siel ois nyt se penkinteko ohjekkin.
Allu- Stemminväsääjä
Aaa, okei opimpa taas jotain uutta.Allu kirjoitti:Vähän pilkun viilausta tähän, se on pyörällä endoa jos käyttää jarrua, nose manuaalissa ei käytetä jarruja.
Miks tossa penkissä pitää olla 2 vaneria päällekkäin? Tietty sillon jos se on tosi ohutta, mutta... Ite en porannu minkäänlaisia reikiä kelkkaan kiinnitystä varten. En tosin käyttäny kovin isoja ruuveja, ku ois muuten tullu vanerista läpi ja se ei varmaan tuntus mukavalta ku perseen pamauttaa ruuviin .
Niin kuinka pitkät noitten tappien pitäs suunnilleen olla? Silleen että se menee "pohjaan" asti, vai vaan sen verran että menee kierteen läpi (siinä kelkassa siis)?
Iteltä meni nytten vakio penkki kokonaan paskaks, täytyy huomenna tehä pehmustettu penkki, laitan sitten kuvia kun saan valmiiks.
Ultimate- Tosikelkkailia
Syitä kahteen vaneriin on kaksi, yleensä vaneri on jotain 0.8 cm paksua eli liian ohutta ja mitä paksumpi penkki sitä miellyttävämpi siitä on pitää jaloilla kiinni. Reijät pitää porata jos käyttää stiigan vakio riivuje eli katkastuja ruuveja, ja tapit pitää olla pohjaan asti että ne saa kiristettyä näppärästi tiukalle ja pysy paremmin paikoillaan.
Niin ja muutes toi mun etusuksi räjähti ihan kokonaan ni mun pitää miettii joku parantelu ratkasu siihen...
Niin ja muutes toi mun etusuksi räjähti ihan kokonaan ni mun pitää miettii joku parantelu ratkasu siihen...
Allu- Stemminväsääjä
Okei. Selvä. Paranteluun ratkaisu: heitä suksi roskiin ja tee pommin varma suksi 100% metallista. Sitä et saa hyppimällä rikki . Pitää kattoo jos löytyy sopivaa kierre tankoo ni teen noi tapit .
Teen siihen vaan vahvikkeet ni kestää taas, mietin et jos jostain hankkis vaneri viiluja ja jtn muovia ja liimais suksen samaan tapaan ku skeden, voi tulla vaan melko kalliiks.
Allu- Stemminväsääjä
Täytyy kyl sanoo vaa et hienoo työtä ! Moni ei tälläistä tänne edes jaksa tehdä vaikka osaisi.
Kiitos tästä !! näillä ohjeilla voisin rakentaa tuon emoputki sydeemin.
Kiitos tästä !! näillä ohjeilla voisin rakentaa tuon emoputki sydeemin.
Kuukkelik- Kotipihankelkkapelle
- Viestien lukumäärä : 74
Hitsi kun rupes houkuttaa rakentaa tuo emäputki sydeemi kun kelkasta menny tuo etukolmio rikki, jos vaan jostakin sais sen pyörän rungon...
Ja oisko kellään mitään ideoita miten saisin minarista modattua etusuksen ilman hitsaus välineitä?
Ja oisko kellään mitään ideoita miten saisin minarista modattua etusuksen ilman hitsaus välineitä?
Ultimate- Tosikelkkailia
Mini skeitin trukista tekee sen etu akseli sydeemin ja siihen vaan alle jotkut lattaraudat jakaa sitä painetta isommalle alueelle sukseen.
Allu- Stemminväsääjä
No teinpä semmosen jo, pulttasin 2 kulmarautaa minariin sopivaan kohtaan kiinni, tadaa valmis. Voisin vaikka laittaa kuvan jonnekkin tosta laitoksesta
Ultimate- Tosikelkkailia
Laita vaik tonne Etu suksi. topicciin kuvaa. Ois kiva nähä mimmonen on .
Joo, laitan nyt tonne etu suksi topiciin sekä oman kelkkani topiciin kuvaa suksesta.
Ultimate- Tosikelkkailia
Sivu 2 / 2 • 1, 2
Sivu 2 / 2
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa